Turcia partea a 3-a


Ziua a 4-a a fost dedicata vizitarii Palatului Dolmabahce, Moscheii Albastre si Sf. Sofia, precum si a marelui bazar.

Despre Palatul Dolmabahce ar fi cateva de zis. In primu rand, e clar ca turcaletii (otomanii) erau cam megalomaniaci. Mi-a placut simetria decorarii incaperilor si evident, camera centrala cu ai sai 2000 de mp. Festivitatea? de la inceput a fost de asemenea foarte tare.

Ce n-am inteles, in primul rand, a fost engleza ghizilor. practic cu sau fara ei, era cam la fel; apoi, de ce nu ne-au lasat sa facem poze. dar ma rog...


Despre cele doua moschei nu prea am ce zice.

"Prosteala curata"

In final am vizitat si Marele Bazar (vestitul) unde, daca stii sa te tiganesti cu turcaletii poate ca merita sa iei ceva. Daca nu, singurul motiv pentru care ai da pe acolo e ... sa "bifezi actiunea" de a-l fi vizitat.

Totusi, avand "sarcina trasata" sa cumpar o geanta de acolo :) intram si incepem cautarea. Gasesc la un moment dat ce-mi trebuie si intru in dialog cu turcaletele, despre ... pret. Mijlocul de comunicare era ... calculatorul de buzunar caci e grele cu engleza

Numai ca dialogul se incheie rapid cand turcu` imi tasteaza 130 si ceva de lire. (~260 de lei) De-a dreptul nesimtit.

Urmeaza negocierea.

Zice el: "but for you my friend, 90 lira".

Dam sa plecam. Vine dupa noi.

"sixty lira".

Mai facem doi pasi.

Ne pune sa ii zicem un pret. Noi, ii raspundem cu aceeasi moneda: 18 lire la nesimtire :))

El refuza, contraargumentand cu aparatul meu de la gat, pe care-mi fusese lene sa il bag in geanta lui. Ce-i drept era cam proasta ideea sa negociez cu el la vedere.
In plus mi-a oferit 300 de euroi pe aparat ca replica la cele 18 lire oferite de noi pe acea geanta. oarecum convenabil :)
In fine, negocierea esueaza si plecam mai departe.
Dupa scurt timp ne gasim in aceeasi situatie cu alt turcalete. in final am batut palma la vreo 35 de lire caci era putin peste ora 6 si urmau sa plece toti acasa.

Mi s-a parut stupid ca totu sa se inchida la 6 jumate, cand se lasa racoarea, lumea incepe sa iasa afara, muzeele se inchid, etc.

Urmeaza si ultima zi petrecuta in Istanbul inainte de plecarea in Cappadocia.

Si acum pozele:












2 comments:

  1. Imi plac pozele, sunt foarte reusite, iar calatoria imi pare distractiva. Good job :p! mai sunt si parti negative pe ici pe colo, dar asa e peste tot.

    RăspundețiȘtergere
  2. merci :)
    urmeaza si altele. vorba lu` dan diaconescu: nu schimbati canalul caci nici nu stiti ce pierdeti :))

    RăspundețiȘtergere

 

Blogroll