Marrakech

Prima zi in Marrakech nu a fost una grozava, daca e sa ne luam dupa vreme. Dupa ce ne trezim oarecum devreme - de fapt George ne trezea(mereu) - ne echipam si plecam la plimbare pe strazile intortocheate fara un scop anume. Ne oprim intai in piata Jemma el Fna pentru un suc de portocale (foarte bun) la pretul de 3 dirhami.

Apoi pe strazi, aiurea, dupa cum ne duce capul :)

Nu trece mult pana sa observi nebunia din orasul asta. N-are absolut nimic de-a face cu traficul din oricare alt oras din Romania sau Europa. Daca anul trecut in Istanbul nu prea erau treceri de pietoni dar totusi soferii iti dadeau prioritate, aici exista treceri de pietoni insa nici vorba de a te lasa careva sa treci.

O multime de scutere trec printre oameni pe stradutele inguste, ii claxonează, ii mai sterg si cu roata, uneori isi mai cer si scuze insa mereu sunt agitati, grabiti si nu se uita in spate.

Reguli de circulatie nu prea exista, de multe ori ei trecand si pe culoarea rosie a semaforului.

Pe de alta parte toti comerciantii te asalteaza care cu ce are de vandut - desi nu pari catusi de putin interesant de ale lor produse, te invita sa le pasesti in magazin si nu de putine ori se tin dupa tine pana te conving :)

La fel se intampla si cu oamenii aparent simpli care te indruma spre o anume locatie pe care tu nu nici nu o cauti dar care zic ei ca te-ar interesa in mod sigur iar in realitate te indruma spre orice_ar_avea_ei_de_aratat.

Evident ca ne-au indrumat si pe noi spre asa-zise ateliere de prelucrare a pieilor. Pana la urma am si gasit unul. Astfel ne intampina amabil la intrare un individ care se recomanda ca fiind paznicul locatiei si ne invita sa facem o vizita. Intram. Ne da niste menta pentru a combate mirosurile urate de pe acolo. Sa fiu sincer nu mi s-au parut asa "grele" sau poate le suport eu mai usor :)

In fine, ne plimba prin mai multe ateliere, tragem cateva cadre, tipul insista sa ne faca o poza cu toti 3(ce amabil, sigur) dupa care ne duce in magazin sa vedem "produsele finite". Nu cumparam nimic caci preturile erau cam exagerate si vanzatorul nu prea era dispus la negocieri asa ca dam sa plecam. La iesire, evident ne astepta "ghidul".

Suntem "parati" ca nu cumpararam nimic si tipul vine sa ii platim vizita: "100 dirhams each" (10 euro/fiecare). Ii zic ca-i nebun dar nu ma intelege :))
Ne tiganim cu el si ii oferim doar 50 de dirhami in total. In fond vizita a durat maxim 15 minute. Cu greu ii accepta. El ii ia, scoate o interjectie ciudata iar noi plecam.

Mai poposim oleaca prin piata Jemma el Fna unde n-am de lucru si pun mana pe un sarpe sa-mi fac o poza(am o pasiune pentru reptile). Cum o tampenie e urmata de o alta, ii dau Nikon-ul lu` Misu sa faca, si anume, poza. Doar ca de priceput ce e, face 4 poze si toate le rateaza (n-a auzit de DOF/focus/dslr). Sa-mi dau palme nu alta. E cu atat mai frustrant cu cat am mai si platit pentru asta.

Plecam apoi spre Gradinile Majorelle dar ne oprim intai "Cyber Park", un parculet foarte misto, plini de portocali si de calculatoare de pe care puteai intra pe internet. Evident nu era nici unul liber. Gasim o retea wireless functionala si cu ocazia asta aflam ca am luat si examenul la DC :D

Ne continuam drumul spre Gradinile Majorelle si numai bine ca se pune ploaia. Locul era fain dar s-a umplut imediat de balti si vizita pe ploaie n-a mai fost la fel. Am pozat totusi cativa cactusi, cu dedicatie pentru cineva anume :P

Plecam spre hotel, tot pe ploaie. Ne oprim in autogara care era in drum sa ne luam biletele de autobuz spre urmatoarea destinatie, Ouarzazate. Ajungem sa cumparam bilete(8 euro fiecare) de la un tip care-si recomanda parcul auto ca fiind "first class"/"premium quality". In realitate autobuzele erau departe de asa ceva. Detalii, mai tarziu.

Se opreste in final si ploaia, dupa multa vreme si ne intoarcem la hotel. Seara iesim cu gandul de a manca ceva traditional dar ploaia revine, insotita de data asta si de o vijelie. Deci, inapoi la hotel la somn.

In mare cam asta a fost prima zi in Marrakech. Sper ca n-am fost prea plictisitor :)

Enjoy.

6 comments:

1. data viitoare poate vei fotografia cactusi imbratisati de pasionatii speciilor ;) ! ouchi...ce nebuni!

si...tot data viitoare, cand vei imprumuta aparatura, sa o faci si cu instructiuni de utilizare. :) acum lasa baiatul in pace ca-ti face reclama negativa la el pe blog, ntz ntz..you...old fashion boy;))

2. reclama negativa nu are cum sa imi faca pentru ca n-are blog :)

3. doc, este o adevarata placere sa va citesc istorisirile:)
    sa stiti ca acele portocale imi lasa gura apa:D
    btw, felicitari pt examenul de DC:D

4. Iubesc pozele care le'ai facut,superbe si pline de culori invioratoare,foarte draguta descrierea,ti'am mai spus,ma simt ca si cum as fi fost si eu acolo,mereu cand povesteste cineva imi si imaginez,imi plac mult pozele la valuri,la parcul cu portocali si fantana aceea,aw imi plac la nebunie :X:X

5. superbe pozele...cu ce aparat si cu ce lentile le-ai facut daca nu te superi ca te intreb... ?

6. merci :)
    nikon d40 + 18-55 (kit-ul) :)