Budapesta - Ziua a 2-a

In cea de-a doua zi in Budapesta m-am trezit obosit. De fapt am fost trezit dar oboseala nu tine cont de asta. Ca de fiecare data colegu` George inlocuieste cu succes ceasul desteptator care suna mereu mai devreme decat ti-ai fi dorit tu.

Nu stiu daca dorinta de a umbla chiauna pe strazi il fac sa n-aiba somn sau latura lui robotica (nu tu somn, foame, sete, budha, oboseala, /insert whatever here/ ) sunt de vina pentru asta dar unii e oameni bre.

Trecand peste frustrarile mele legate de somn, sau mai degraba de lipsa lui, plecam intr-un final din camera spre un prim obiectiv: Parlamentul Maghiar.

Odata ajunsi acolo nu poti sa nu observi coada la bilete. Ne asezam si noi cuminti(de fapt baietii se aseaza la coada, eu pe-o banca :P). Intrarea este gratuita pentru cetatenii UE. Pentru restul turistilor n-am idee cat e.

Reusim dupa vreo juma` de ora de coada sa ne luam biletele si dupa inca vreo ora sa si intram (erau intrari programate la anumite intervale de timp cu ghizi in diverse limbi).

Interesant e ca poti face liber poze cu si fara blit (ti se spune cand e interzisa folosirea flash-urilor).

Am avut parte si de un fel de ceremonie acolo, din pacate in maghiara (daca-mi amintesc bine).

In scurt timp ajungem si la finalul vizitei la Parlament. Destul de interesant as zice.

Mergem apoi la Sinagoga Dohany, despre care George zice c-ar fi a 2-a din lume ca marime. Il credem pe cuvant. De fapt nu-l credem dar are dreptate caci wikipedia zice acelasi lucru :))

Pretul unui bilet nu mi-l amintesc insa ca student beneficiezi de o anume reducere. Culmea e ca vanzatoarea de la ghiseu era romanca.

Ce trebuie retinut e ca pe la mai toate obiectivele turistice la care am fost si la care se acordau reduceri studentilor vanzatorii ne-au acceptat legitimatiile. De fapt, ei mai mult mergeau pe incredere (niciunul nu s-a uitat la ele). Luati-le cu voi daca ajungeti pe-acolo :)

Facem o vizita si la Opera unde se evidentiaza ghida noastra extrem de vesela si zambitoare :)) Opera se poate vizita in fiecare zi in jurul orei 4. Mi-ar fi placut sa asistam si la un spectacol ceva :)

La iesire ne intampina un inceput de ploaie. Plecam spre City Park si Piata Eroilor unde incepe sa ploua ceva mai tare. Desigur colegu` George nu tine cont de asta caci are mantia lui invizibila care-l protejeaza (explicatia omeneasca suna ceva de genu "ce ba, asta e ploaie?").

Dupa asta vrem sa luam un telescaun dintr-un cutare loc pe care nu mi-l amintesc acum pentru a vedea o alta panorama a orasului. Din pacate la ora aia era inchis.

Seara aveam rezervate bilete pentru o croaziera pe Dunare. Ploaia, ignorata anterior de Gicu` si mult amplificata acum, reuseste sa ne strice plimbarea. Unii ar zice ca ar fi fost mai romantic insa in lipsa unei prezente feminine nu se aplica :))

Sunt de mentionat pretul croazierei de ~60 de lei si faptul ca la plecare ti se ofera un pahar de sampanie.

Dupa terminarea plimbarii plecam spre hotel, nu inainte sa ne udam oleaca.
Ultima poza e facuta in prima zi.

4 comments:

1. Mi-au placut la inceputul croazierei fulgerele, dadeau o senzatie foarte tare. Din pacate mai tarziu s-au oprit.

2. esti sigur ca s-au oprit sau era sampania de vina ? :))

3. ...partea cu romantic e cea mai tare ;))
    Si relatarile sunt pline de viata.

4. O curiozitate ...cum ar parea orasul Praga in conceptia ta ca relatari si descriere si ce anume te-ar surprinde.