City break Belgrad/Budapesta


Cele patru zile libere pe care le-am avut de 1 decembrie au fost un prilej bun de a da o fuga prin Belgrad si, mai apoi, prin Budapesta. La Belgrad nu mai fusesem, insa Budapesta o mai vizitasem in 2010 (cand am stat mai mult si vremea era mai prietenoasa).

Dupa un drum de vreo 5 ore pe o vreme no-no, ajungem seara tarziu la cazarea noastra din Belgrad, Cozy Purple Apartment, unde ne asteapta proprietarul cu cheile. Locul, ales de George (as usual), e ieftin, situat ok, cu gazde destul de prietenoase dar nu foarte punctuale la plecare (era duminica dimineata si oamenii era si ei mahmuri no?) ... si cam atat. Tocmai pentru ca e ieftin nu poti avea prea mari pretentii de la el insa, eu unul, nu as mai alege sa stau acolo din nou (daca ar mai fi cazul).

Dintre chestiile punctate in Belgrad:


- Biserica Sf. Sava, o constructie inca neterminata, impunatoare si cam prea mare din punctul meu de veder, aflata in vecinatatea cazarii;


- Cateva strazi cu cladiri bombardate, aflate fix in starea in care au ramas dupa bombadamentele din timpul razboiului din Kosovo.



- Muzeul Tesla. Cei mai bine cheltuiti 600 de dinari. Multe dintre inventiile lui Nikola Tesla se afla acolo.


Pe langa explicatiile ghidului, foarte bine pregatit, ai parte si de niste demonstratii practice, gen descarcari electrice de sute de mii de volti...


sau ceva mai mici, unde corpul omenesc e folosit pe post de conductor electric :)



Tot aici se afla pastrate si ramasitele lui Tesla.
Sfatul meu, daca ajungeti la Belgrad, trebuie sa vizitati acest muzeu!

- Am mai vizitat o cetate ceva si muzeul de istorie. Din cauza frigului insa au cam trecut neobservate, cel putin pentru mine.

- Un loc care merita mentionat este Gradska, un loc unde am mancat in Belgrad, evident ales tot de George. Cotat al doilea restaurant din Belgrad pe TripAdvisor, locul e destul de dubios asezat (pe langa niste depouri) si pare, cel putin la prima vedere, un loc in care mananca taximetristii :)

Cu toate acestea raportul calitate/pret al acestui restaurant este foarte bun. Desi eram sceptic la inceput, mai ales tinand cont de localizare, am ramas destul de impresionat de mancarea lor.

Cam atat in linii mari despre Belgrad. Cu siguranta as vrea sa ajung din nou acolo pe o vreme mai calda insa.

Despre Budapesta am mai scris mai mult, acum vreo 5 ani, aici.

Doua lucruri sunt de notat:

1. Cazarea. Daca in Begrad George a cam dat gherla, aici situatia a fost foarte buna. Noi am stat la Grand Budapest Penthouse, un apartament foarte ok pozitionat, mobilat si utilat. Pretul platit pentru 2 nopti a fost de 23e/pers., deci foarte bine!.

2. Targul de Craciun. Merita vizitat, merita sa mancati ceva traditional sau sa beti niste vin viert (desi nu prea pare vin ce-ti dau aia acolo) :)











0 comments:

Trimiteți un comentariu

 

Blogroll